Novoroční předsevzetí pro zdravou imunitu

Jako dětem nám novoroční přání „hlavně hodně zdraví“ připadalo často jako planá fráze. S každým přibývajícím rokem mu ale člověk rozumí více a více. Pojďme si proto připomenout pár tipů, jak si v roce 2019 můžete posílit svou imunitu. Vždy je přece lepší nemocem předcházet, než je poté léčit.

Buďte aktivní

Odborníci se shodují, že přiměřená pohybová aktivita posiluje náš imunitní systém. Měli bychom cvičit alespoň 3× týdně půl hodiny. Každý pohyb se počítá, třeba i obyčejná procházka zimní přírodou. Tělo ale potřebuje čas také na regeneraci. Dopřejme si tedy zároveň dostatek spánku a odpočinku.

Dejte přednost zdravějšímu stravování

Zařaďte ovoce a zeleninu ke každému dennímu jídlu. Jezte pravidelně. Nepřejídejte se. Dodržujte pitný režim. A jeden tip navíc: Nepřemýšlejte nad tím, co z jídelníčku musíte vyřadit. Uvažujte spíše o tom, o co nového můžete váš jídelníček v nadcházejícím roce obohatit.

Skoncujte s kouřením

Přestat kouřit patří mezi jedno z nejčastějších novoročních předsevzetí, ale také jedno z těch, která jsou nejčastěji porušována. Uvědomte si, že kouření je reálnou příčinou závažných onemocnění a může vás doslova zabít. Pokud vás nedonutí přestat vlastní zdraví, myslete na vaše blízké. I pro ně znamená vaše kouření obrovskou zdravotní zátěž.  

Držte alkohol na uzdě

Se sklenkou červeného vína se večer možná lépe uvolníte a zvládnete zpracovat denní stres. Existují studie potvrzující blahodárný účinek malých dávek alkoholu na lidský organismus, ale i jiné, které odmítají jakoukoliv dávku alkoholu jako tělu prospěšnou. Rozhodnutí je na vás. Po první sklence by však neměla následovat druhá, třetí a žádná další. Nadměrné pití alkoholu má totiž zcela jistě za následek celou řadu závažných onemocnění.

Vyhýbejte se stresu

Život přináší plno stresu a není snadné se mu vyhnout. Ačkoliv jistá míra stresu působí jako pozitivní hnací motor, jeho dlouhodobé důsledky představují největší zdravotní zátěž dnešní doby. Vyčerpává vnitřní zdroje a může vést k srdečně-cevním onemocněním i rakovině. 

Možností, jak posilovat imunitu, je celá řada. Hlavně se netrapte tím, co nemůžete ovlivnit a zaměřte se na to, co je ve vašich silách. Říká se, že každá cesta začíná prvním krokem. Tak úspěšný první krok ke zdravějšímu roku 2019!

(eub)

 

Zdroj:

https://healthy-aging-now.com/7-new-years-resolutions-to-help-you-boost-your-immune-system/

https://www.kent.ac.uk/news/society/16378/boost-for-the-immune-system-if-getting-fit-is-a-new-years-resolution

https://www.miteyfresh.com.au/food/5-new-year-resolutions-to-naturally-boost-immunity/

https://www.scientificamerican.com/article/5-new-years-resolutions-you-owe-yourself/

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system

Zaregistrujte se zdarma
k odběru zpravodaje

Partneři

Reference: 1. Primary Immunodeficiencies (PID) Driving Diagnosis for Optimal Care in Europe – European Reference Paper. Available at http://www.worldpiweek.org/resources/key-policy-documents (Last accessed September 2016). 2. PI Week leaflet. Available at http://www.worldpiweek.org/sites/default/files/article_docs/Common%20questions%20about%20PI%20answered_0.pdf (Last accessed September 2016). 3. Primary immunodeficiency in adults. IPOPI 2012. Available at http://www.worldpiweek.org/sites/default/files/article_docs/PIDs%20in%20adults.pdf (Last accessed September 2016).


Tato webová stránka je určena pouze pro vzdělávací účely a neslouží jako náhrada za lékařskou pomoc. Pro diagnostiku či léčbu svého zdravotního stavu se obraťte na svého lékaře.